Huidige status: OK Er zijn op dit moment geen bekende storingen.

Medische notitie toevoegen

Als medische gebruiker zult u vaak tijdens bijvoorbeeld een spreekuur een medische notitie toevoegen aan het medisch dossier van een werknemer.
In een medische notitie kunt u in één scherm een medisch deel vullen én een terugkoppeling naar de werkgever of leidinggevende.

1. Zoek de werknemer op in de applicatie. Dit kan onder andere via Snelzoeken, Openstaande dossiers of Werknemer zoeken. Klik op de werknemer om naar het dossier te gaan.

2. In het werknemer dossier selecteert u in de dossier-selectiebalk eerst in welk verzuimdossier u aan het werk wilt. Standaard is de meest recente openstaande melding geselecteerd. In de meeste gevallen hoeft u de geselecteerde melding dus niet te veranderen, maar het is verstandig om altijd even te controleren of u in het juiste dossier aan het werk gaat.


3. Ga vervolgens naar het tabblad Medisch. Dat is het afgeschermde medische dossier waar u de medische notitie wilt toevoegen.
Rechts bovenin bevinden zich alle functionaliteiten van het medisch dossier.


4. Klik rechts bovenin op het tweede icoontje van links Nieuwe medische notitie 
Een nieuw pop-up venster wordt geopend waarin u uw notitie kunt schrijven.

Het linker deel van de notitie is het medische gedeelte. Hier kunt u medische informatie kwijt over de werknemer. Dit medische gedeelte zal nooit getoond worden aan niet-medische gebruikers.


-Het invullen van een notitie titel is verplicht.
-U kunt eventueel een sjabloon selecteren. Een sjabloon is een vast format wat door uw applicatiebeheerder beschikbaar is gesteld.
-Geef de notitie een datum. Standaard wordt de actuele datum ingevuld.
-Schrijf uw notitie in de teksteditor.
 
TIP: U kunt de notitie opslaan zonder het terugkoppelingsdeel aan de rechterkant in te vullen. U kunt echter niet alleen het terugkoppelingsdeel vullen en het medische gedeelte leeg laten.


Het rechter notitie gedeelte is de terugkoppeling naar de werkgever. Wat u in dit deel noteert wordt beschikbaar gesteld in het tabblad Dossier van de werknemer en is dus inzichtelijk voor bijvoorbeeld de casemanager, de leidinggevende of de werkgever.

-Vul een titel in.
-Gebruik eventueel een sjabloon die door uw applicatiebeheerder beschikbaar is gesteld.
-Met de keuzelijst bij Inzichtelijkheid  kunt u aangeven wie de terugkoppeling mag lezen in het tabblad Dossier. Dit betreft een verplicht veld en hier dient ten alle tijden een inzichtelijkheid geselecteerd te worden.

Betekenis inzichtelijkheden documenten:
- Alle gebruikers - Alle gebruikers die geautoriseerd zijn voor de werknemer kunnen dit document inzien en wijzigen.
- Interne gebruikers - Alleen de gebruiker die de notitie heeft geplaatst kan het document inzien en wijzigen.
- Klant gebruikers - Werkgever gebruikers en volmachten zijn externe gebruikers. Zij kunnen dit document wel inzien, niet wijzigen. Interne gebruikers kunnen dit document wel inzien en wijzigen.
- Alle gebruikers in rol - Alle gebruikers met dezelfde rol als u en autorisatie hebben voor de werknemer kunnen dit document inzien en wijzigen.
- Prive - Alleen de gebruiker die de notitie heeft geplaatst kan het document inzien en wijzigen.
 
Let op: In het terugkoppelingsdeel mag geen medische informatie opgeslagen worden. De functionaliteit Validatie medische termen kan ervoor zorgen dat medische termen niet opgeslagen kunnen worden en kan dergelijke fouten voorkomen. Neem contact op met uw applicatiebeheerder voor meer informatie.

Het meest rechter gedeelte van het pop-up venster laat de voorgaande notities zien, zodat u altijd kunt lezen wat er tijdens voorgaande spreekuren is besproken.

-De voorgaande notities worden van nieuw naar oud getoond.
-De roodomrande notities zijn de medische notities. De notities zonder rode rand zijn de terugkoppelingen.
U kunt op de notities in de historie klikken om ze te openen in uw notitie veld en aan te passen. Doe dit bij voorkeur niet als u al een nieuwe notitie aan het typen was. Uw notitie zal verloren gaan.
-Onder de notitie historie ziet u welke UWV documenten al zijn opgeslagen in het dossier van de werknemer. U kunt op het document klikken om het te openen, Doe dit bij voorkeur niet als u net een nieuwe notitie aan het schrijven was. Uw gegevens zullen verloren gaan.

5. Klik op Opslaan en sluiten  om uw notitie op te slaan.
Of klik op Opslaan en diagnose stellen  om de notitie op te slaan, en vervolgens gelijk een diagnose toe te voegen (zie artikel Diagnose toevoegen)

Wanneer u een notitie aan het schrijven bent, en u hebt nog informatie nodig uit de applicatie, dan kunt de notitie tijdelijk bewaren op uw klembord met de optie Naar klembord en sluiten 
De notitie wordt dan bewaard in de bovenbalk van VerzuimSignaal. 

Als de notitie op het klembord staat kunt u verder werken in de applicatie en op ieder gewenst moment de notitie openen vanaf het klembord, verder afmaken en opslaan.

Uw opgeslagen notitie vindt u terug bij notities in het tabblad Medisch van het verzuimdossier.


Wanneer u het terugkoppelingsdeel gevuld heeft, vindt u deze terug in het tabblad Dossier van het verzuimdossier.

 
Ga door naar:
Medisch document toevoegen
UWV document toevoegen
Diagnose toevoegen
Dossier exporteren
notitie medisch medische notities medische documenten medisch document document bedrijfsarts medische medisch.verzuimsignaal.nl medisch.verzuimsignaal2.nl diagnose diagnoses cas-code cvo cas
2 personen vinden dit handig. - Ik ook!

Reacties