Deze FAQ (Frequently Asked Questions of veelgestelde vragen) bevat een selectie van de veelgestelde vragen over het
Werknemerportaal die aan onze Supportdesk gesteld worden. Wanneer je tegen een probleem aanloopt bij het inrichten of gebruik van
Werknemerportaal of ergens niet uit komt, kan je dit gedeelte van de helpfunctie bekijken. Wellicht is de vraag al eens beantwoord. Ben je applicatiebeheerder en krijgt je zelf regelmatig terugkerende vragen van andere gebruikers die hier niet tussen staan? Laat het ons gerust weten.
Klik op een van de veelgestelde vragen om het antwoord te tonen.
-
2. Is het mogelijk om een reminder te sturen indien een werknemer zich niet heeft aangemeld voor het Werknemerportaal en is dit zichtbaar in het dossier in VerzuimSignaal?
De applicatiebeheerder kan in een totaaloverzicht inzien of de werknemer het account heeft aangemaakt. Indien de werknemer niet binnen zeven dagen een account heeft aangemaakt, dan kan de applicatiebeheerder de uitnodiging (eventueel in bulk) opnieuw versturen. Op dit moment is een account alleen aan te maken door een applicatiebeheerder.
-
3. Kan er een signaal verstuurd worden naar de werknemer wanneer er nieuwe informatie klaar staat in het portaal?
Vanuit VerzuimSignaal kan er automatisch per e-mail een signaal verstuurd worden als er een document klaar staat voor de werknemer in het Werknemerportaal. Dit geldt ook voor een terugkoppeling of uitnodigingsbrieven. In de nabije toekomst wordt er ook gekeken naar andere communicatiemethoden (bijv. sms) om een werknemer te notificeren.
-
8. Is het portaal rolafhankelijk, kunnen bepaalde functionaliteiten uitgezet worden?
Verschillende functionaliteiten in het Werknemerportaal kunnen in- of uitgeschakeld worden. Zoals het ziek- en hersteld melden én de contactbuttons waarin de telefoonnummers van de leidinggevende en de casemanager staan.
-
10. Hoe werkt het als een werknemer meerdere dienstverbanden heeft in VerzuimSignaal?
Wanneer er meerdere (sub)dienstverbanden zijn gekoppeld aan één werknemer in VerzuimSignaal, dan zal deze werknemer één inlog krijgen om zijn dossier in te zien. Wanneer een werknemer twee keer is aangemaakt bij twee verschillende werkgevers, met elk een eigen dienstverband, dan zal de werknemer ook twee inlogcodes ontvangen voor het portaal.
-
12. Kan de werknemer ook taken inzien en uitvoeren?
Het is mogelijk om taken te delen met de werknemer, de werknemer krijgt automatisch alleen leesrechten op de taken. De werknemer kan de taken niet utivoeren.
-
13. Kan de werknemer documenten,notities, taken verwijderen?
De werknemer heeft geen bevoegdheid om verwijderacties uit te voeren in het Werknemerportaal
-
14. Kunnen de werknemers zelf hun login gegevens bepalen?
De werknemers kunnen alleen een eigen wachtwoord verzinnen. De gebruikersnaam is het e-mailadres van de werknemer, let op dat het e-mailadres(gebruikersnaam) hoofdletter gevoelig is.
-
15. Kan ik zien wie wanneer is ingelogd?
Na het uitnodigen van de werknemer kan je zien welke werknmers het validatieproces hebben doorlopen, Nadat het account succesvol is gevalideerd is het niet mogelijk om de inlogpogingen te controleren.