Huidige status: OK Er zijn op dit moment geen bekende storingen.

Veelgestelde vragen voor Applicatiebeheerders (FAQ)

Deze FAQ (Frequently Asked Questions of veelgestelde vragen) bevat een selectie van de veelgestelde vragen over het Werknemerportaal die aan onze Supportdesk gesteld worden. Wanneer je tegen een probleem aanloopt bij het inrichten of gebruik van Werknemerportaal of ergens niet uit komt, kan je dit gedeelte van de helpfunctie bekijken. Wellicht is de vraag al eens beantwoord. Ben je applicatiebeheerder en krijgt je zelf regelmatig terugkerende vragen van andere gebruikers die hier niet tussen staan? Laat het ons gerust weten.
 

Klik op een van de veelgestelde vragen om het antwoord te tonen.

 
  • 1. Hoe kunnen werknemers uitgenodigd worden voor het Werknemerportaal?

    In het beheer van VerzuimSignaal is het mogelijk om werknemers in bulk per e-mail uit te nodigen om gebruik te maken van het Werknemerportaal. Op het moment dat een werknemer het validatieproces heeft doorlopen en een account heeft aangemaakt, dan kan de beheerder dit inzien. In de e-mail die wordt verstuurd aan de werknemer is een unieke validatielink opgenomen die hem/haar doorverwijst naar het Werknemerportaal. De link is een week geldig. Indien de medewerker niet binnen een week een account aanmaakt, kan de applicatiebeheerder een nieuwe uitnodiging versturen. Wanneer een werknemer de link gebruikt om een account aan te maken, moet de werknemer zich identificeren met e-mail adres en geboortedatum.

    De volledige instructie voor de werknemer vind je hier!
    De instructie voor applicatiebeheerders vind je hier!
  • 2. Is het mogelijk om een reminder te sturen indien een werknemer zich niet heeft aangemeld voor het Werknemerportaal en is dit zichtbaar in het dossier in VerzuimSignaal?

    De applicatiebeheerder kan in een totaaloverzicht inzien of de werknemer het account heeft aangemaakt. Indien de werknemer niet binnen zeven dagen een account heeft aangemaakt, dan kan de applicatiebeheerder de uitnodiging (eventueel in bulk) opnieuw versturen. Op dit moment is een account alleen aan te maken door een applicatiebeheerder.
     
  • 3. Kan er een signaal verstuurd worden naar de werknemer wanneer er nieuwe informatie klaar staat in het portaal?

    Vanuit VerzuimSignaal kan er automatisch per e-mail een signaal verstuurd worden als er een document klaar staat voor de werknemer in het Werknemerportaal. Dit geldt ook voor een terugkoppeling of uitnodigingsbrieven. In de nabije toekomst wordt er ook gekeken naar andere communicatiemethoden (bijv. sms) om een werknemer te notificeren.
  • 4. Welke verzuimhistorie is zichtbaar in het Werknemerportaal?

    Het volledige ziekteverloop (dat bekend is in VerzuimSignaal) is beschikbaar in het portaal. Bij de notities en de documenten is het nodig om eerst in VerzuimSignaal aan te geven dat men (d.m.v. een vinkje) de inhoud wil delen met de werknemer, voordat deze wordt getoond in het Werknemerportaal. Momenteel dient dit per document en notitie aangegeven te worden of deze beschikbaar is in het Werknemerportaal.
     
  • 5. Is er een accordering mogelijk nadat er een ziekmelding is gedaan door een werknemer?

    Ja, dit is onderdeel van het Werknemerportaal Plus pakket. 
     
  • 6. Hoe wordt er in het omgegaan met het percentage ziek?

    Een gebruiker kan zelf geen AO-percentages invoeren in het Werknemerportaal, deze wijzigingen worden vanuit VerzuimSignaal gedaan. Alleen 100% ziek of 100% herstel. De werknemer ziet de deel-herstel meldingen die door de werkgever zijn opgevoerd overigens wel.
     
  • 7. Kan er voorafgaand aan een ziekmelding een vragenlijst getoond worden?

    Momenteel is dit nog niet mogelijk. VerzuimSignaal onderzoekt de mogelijkheid om dit in de toekomst te ontwikkelen.
     
  • 8. Is het portaal rolafhankelijk, kunnen bepaalde functionaliteiten uitgezet worden?

    Verschillende functionaliteiten in het Werknemerportaal kunnen in- of uitgeschakeld worden. Zoals het ziek- en hersteld melden én de contactbuttons waarin de telefoonnummers van de leidinggevende en de casemanager staan.
  • 9. Zijn alle documenten in het Werknemerportaal zichtbaar?

    Notities en eigen (geüploade) documenten in VerzuimSignaal kunnen beschikbaar gesteld worden in het Werknemerportaal (zie vraag 4). Het delen van UWV-documenten wordt in de tweede versie beschikbaar gesteld.
     
  • 10. Hoe werkt het als een werknemer meerdere dienstverbanden heeft in VerzuimSignaal?

    Wanneer er meerdere (sub)dienstverbanden zijn gekoppeld aan één werknemer in VerzuimSignaal, dan zal deze werknemer één inlog krijgen om zijn dossier in te zien. Wanneer een werknemer twee keer is aangemaakt bij twee verschillende werkgevers, met elk een eigen dienstverband,  dan zal de werknemer ook twee inlogcodes ontvangen voor het portaal.
  • 11. Kan de werknemer zelf ook documenten uploaden?

    Momenteel heeft de werknemer niet de mogelijkheid om documenten of notities te plaatsen in het Werknemerportaal.
  • 12. Kan de werknemer ook taken inzien en uitvoeren?

    Het is mogelijk om taken te delen met de werknemer, de werknemer krijgt automatisch alleen leesrechten op de taken. De werknemer kan de taken niet utivoeren.
  • 13. Kan de werknemer documenten,notities, taken verwijderen?

    De werknemer heeft geen bevoegdheid om verwijderacties uit te voeren in het Werknemerportaal
  • 14. Kunnen de werknemers zelf hun login gegevens bepalen?

    De werknemers kunnen alleen een eigen wachtwoord verzinnen. De gebruikersnaam is het e-mailadres van de werknemer, let op dat het e-mailadres(gebruikersnaam) hoofdletter gevoelig is.
  • 15. Kan ik zien wie wanneer is ingelogd?

    Na het uitnodigen van de werknemer kan je zien welke werknmers het validatieproces hebben doorlopen, Nadat het account succesvol is gevalideerd is het niet mogelijk om de inlogpogingen te controleren.
werknemersportaal dossierinzicht dossier inzicht werknemer werknemerportaal portaal medewerker medewerkersportaal faq app
1 persoon vindt dit handig. - Ik ook!