Huidige status: OK Er zijn op dit moment geen bekende storingen.

Rapporten automatisch verzenden

De rapporten die in VerzuimSignaal beschikbaar zijn gesteld kunt u als applicatiebeheerder met een interval automatisch laten genereren en versturen naar een ontvanger. Zo hoeft u bijvoorbeeld niet elke maand handmatig voor diverse klanten opnieuw een rapport te genereren, maar wordt dit automatisch voor u uitgevoerd door de applicatie.

In dit artikel leggen we uit hoe u automatisch rapporten kunt laten genereren en verzenden.

1. Ga met uw muis naar uw accountnaam rechts bovenin VerzuimSignaal. In het menu wat getoond wordt klikt u op Applicatie instellingen.



2. Scroll door naar het onderdeel Rapporten & Statistieken en klik op Configuraties.


Het instellingenformulier voor automatische rapporten wordt ingeladen.


3. Geef het automatische rapport een herkenbare naam.

4. Zet een vinkje bij Actief om het rapport in- of uit te schakelen.

5. Zet een vinkje bij Opslaan in bedrijfsdossier om het rapport ook automatisch in het bedrijfsdossier van een klant op te slaan wanneer het rapport verstuurd is. Wanneer u een rapport voor meerdere bedrijven/klanten automatisch verstuurd dan wordt alleen het deel van de desbetreffende klant opgeslagen in het bijbehorende bedrijfsdossier.

6. Bij e-mail notificatie kunt u aangeven of u zelf een notificatie e-mail wenst te ontvangen wanneer een automatisch rapport verstuurd is. Dit werkt alleen voor gevalideerde accounts. Meer informatie vindt u in het artikel Accountvalidatie.

7. Bij tijdschema kunt u een interval bepalen waarop het rapport verstuurd wordt. U kunt ervoor kiezen om het rapport per week, per maand, per kwartaal of per jaar te versturen. In het veld eronder kiest u op welke dag van de week het rapport verstuurd moet worden.
Het onderdeel Datum gepland wordt pas gevuld wanneer u een automatisch rapport heeft opgeslagen.


8. Bij Ontvangers bepaalt u wie het rapport per e-mail moeten ontvangen. Klik eerst op toevoegen en vul vervolgens de velden in. Bij Geadresseerde geeft u een naam op en rechts daarnaast een e-mail adres. U kunt meerdere ontvangers invoeren door meerdere malen op Toevoegen te klikken.


9. Onder de ontvangers kunt u een rapport selecteren welke u wilt versturen. De rest van het instellingen formulier wordt bepaald op basis van welk rapport u hier selecteert.



10. Selecteer over welke bedrijven het rapport verstuurd moet worden. In feite bepaalt u hier welke bedrijven/afdelingen en werknemers in de berekening het rapport meegenomen worden.

Bij Type selectie kunt u aangeven of u het rapport wilt versturen voor een voorgedefinieerde groep bedrijven (in te richten met Groepsbeheer) of een handmatige selectie aan bedrijven.

Om een of meerdere bedrijven mee te nemen in het rapport kunt u links voor de bedrijfsnaam een vinkje zetten. Wanneer het om een holdingstructuur gaat kunt u klikken op het bolletje om het bedrijf inclusief alle onderliggende bedrijven mee te nemen.


11. Afhankelijk van welk rapport u heeft gekozen bij punt 9 van dit artikel kunt u nog een aantal rapport-opties kiezen. Deze opties bepalen hoe het rapport verstuurd wordt en welke elementen in het rapport opgenomen zijn.


12. Klik op de diskette  om uw ingestelde automatische rapport op te slaan.

U wordt teruggestuurd naar het overzicht Automatische rapporten.
In dit overzicht ziet u welke automatische rapporten door u aangemaakt zijn, op welke datum ze de eerste volgende keer verstuurd wordt en wanneer hij voor het laatst gewijzigd is.



 
TIP: Wanneer u een bestaand automatisch rapport opent vindt u onderin het instellingenformulier een logboek waarin de historie van het rapport vermeld wordt. Wanneer het rapport gepland is, of het daadwerkelijk verstuurd is en of er foutmeldingen waren bij het verzenden.
 
Belangrijk: Het instellen van een automatisch rapport is gebonden aan een gebruiker. U kunt geen automatische rapporten zien van andere applicatiebeheerders.
automatisch rapport automatische rapporten
0 personen vinden dit handig. - Ik ook!

Reacties