Huidige status: OK Er zijn op dit moment geen bekende storingen.

Frequent verzuimers

Het het rapport 'Frequent verzuimers' kunt u criteria opgeven om de frequent verzuimers binnen uw organisatie te identificeren. De uitkomsten zijn te sorteren op werknemersnaam, aantal meldingen, bedrijfsnaam en afdelingsnaam. Deze rapportagemogelijkheid kunt u terugvinden onder het tabblad 'Rapportage', button 'Rapporten' en daarna te kiezen voor het rapport 'Frequent verzuimers' in het dropdownmenu.

In de onderstaande uitleg wordt per hoofdstuk uitgelegd hoe de functionaliteit werkt.

1. Voorformulier
2. Filter opslaan
3. Rapport genereren
4. Output
5. Output exporteren


1. Voorformulier

In het voorformulier kunt u een selectie maken over onder andere welke periode, populatie en protocollen u de verzuimcijfers wenst uit te draaien.  

1.1 Periode
Het voorformulier start met de selectie van de periode. Hier kunt u de gewenste periode invullen. Let op! De onderste datum geeft de periode tot weer. Als u bijvoorbeeld de cijfers over geheel 2015 wenst uit te draaien, vult u hier 01-01-2015 tot 01-01-2016 in. Door op de buttons achter de data te klikken, kunt u de kalender openen. Hier kunt u handmatig een datum aanklikken. 



1.2 Selectiecriteria
Bij dit onderdeel kunt u kiezen over welke populatie u de verzuimcijfers wenst uit te draaien. Dit kan op basis van Alle bedrijven (waarvoor u bent geautoriseerd), Specifieke selectie (u selecteert zelf bedrijven, afdelingen en/of werknemers) of Groep*. Bij 'Type selectie' kunt u een keuze maken uit beide opties.
* U kunt alleen kiezen voor 'Groep' als er daadwerkelijk groepen zijn ingericht onder 'Applicatie instellingen' en 'Groepsbeheer'. Als u geen groep heeft ingericht, wordt de optie niet getoond in de rapportgenerator.



Wanneer u kiest voor Specifiele selectie dan selecteert u de gewenste holding/bedrijf/afdeling(en)/werknemer(s).  Dit doet u door in de kolom op de naam van het onderdeel te klikken, zodat de bedrijfsstructuur verder naar rechts wordt uitgeklapt. Als u de gehele holding inclusief alle onderliggende onderdelen wil uitdraaien, hoeft u enkel op het witte bolletje achter de holdingnaam aan te vinken.



Voor een specifiekere selectie kunt u vinkjes plaatsen bij het gewenste onderdeel. Als u een vinkje plaatst voor de bedrijfsnaam, worden meteen alle afdelingen meegenomen. Mocht u bijvoorbeeld alleen een aantal willekeurige afdelingen tegelijk willen uitdraaien, hoeft u alleen vinkjes voor de desbetreffende afdelingen te plaatsen (zie voorbeeld hieronder). Dan geldt wederom dat meteen alle werknemers van deze afdelingen worden meegenomen in de verzuimcijfers.



Door bij 'Type selectie' te kiezen voor 'Groep', hoeft u daarna alleen de gewenste groep(en) te selecteren door een vinkje te plaatsen. De cijfers worden berekend op de populatie zoals dit bij het groepsbeheer ingericht staat. 
 


1.3 Definitie
Het kopje 'Definitie' is onderverdeeld in drie onderdelen: Criterium, Exclusief en Sortering.

- Criterium
Hier kunt u het criterium selecteren waarmee het rapport gegenereerd dient te worden. U kunt bij 'Aantal' kiezen voor vier waarden.
= = gelijk aan
≠ = niet gelijk aan
> = meer dan
< = minder dan
Het vakje van het aantal verzuimmeldingen kunt u zelf handmatig voorzien van een getal. 


- Exclusief
Bij deze optie kunt u kiezen of u de werknemers die uit dienst zijn mee wil laten tellen in de output en of u inactieve afdelingen wenst uit te sluiten.



- Sortering
Hier kunt u bepalen waarop de werknemers gesorteerd dienen te worden. U kunt kiezen of dit moet oplopen op basis van werknemer, bedrijf, afdeling en aantal meldingen. U kunt kiezen voor oplopend of aflopend. 
 

 

2. Filter opslaan

Als u vaker gebruik maakt van hetzelfde rapport met dezelfde selectiecriteria is het handig om dit als filter op te slaan. U vult het gehele voorformulier in en kiest daarna rechtsonderin voor de button 'Filter opslaan'.


In de pop-up kunt u een naam geven aan het filter en kiezen voor 'Opslaan en sluiten'.


Na het opslaan kunt u eenvoudig het filter openen door het linksonderin aan te klikken.
  

Als de button blauw is (zoals links hierboven), is het filter geselecteerd. Als het filter is gedeselecteerd, wordt de button in een witte kleur getoond (zoals rechts hierboven). 

Het filter kunt u legen door te kiezen voor de button 'Legen' rechtsonderin het beeldscherm.

 

3. Rapport genereren

Zodra u de volledige selectie in het voorformulier heeft voltooid, kunt u het rapport genereren. Hiervoor mag u op de genereerbutton rechtsbovenin uw scherm klikken.

Let op! Het genereren van de output kan even duren, afhankelijk van de grootte van de populatie. Wij adviseren u om ondertussen niet in uw browser te klikken, maar geduldig af te wachten tot de output op uw beeldscherm wordt getoond. Zo voorkomt u dat uw browser vast kan lopen. 
 

4. Output

De output is het overzicht waarop de werknemers beschreven staan die aan de criterium van de selectie voldoen.

Periode van
Startdatum van de verslagperiode (ingevuld bij 1.1 Periode).

Periode tot
Einddatum van de verslagperiode (ingevuld bij 1.1 Periode).

Datum overzicht
Datum waarop het rapport gegenereerd is.

Criterium
Opsomming van de gekozen waarden in de selectiecriteria. 

Werknemer
Voorletter en achternaam van de werknemer(s) die aan de selectiecriteria voldoet.

Bedrijf
Bedrijfsnaam waar de werknemer werkzaam is/was.

Afdeling
Afdelingsnaam waar de werknemer werkzaam is/was.

Meldingen
Aantal verzuimmeldingen binnen de verslagperiode. 


 

5. Output exporteren

Het is mogelijk om de output uit te draaien in een PDF-, Excel- en/of Word-bestand. Zodra de uitkomst wordt getoond op uw beeldscherm na het genereren van uw selectie, kunt u kiezen voor de button 'Resultaat exporteren' rechtsbovenin uw beeldscherm.



Vervolgens kunt u in de pop-up de keuze maken naar welke extensie u het resultaat wil exporteren en klikt u op de gewenste button.



Door te kiezen voor 'Afdrukken' kunt u direct een printopdracht naar uw printer versturen. Als u kiest voor 'E-mail versturen' krijgt u een pop-up met de maileditor om het bestand direct te kunnen mailen. Bij het Exporteren naar Adobe PDF, Microsoft Word of Microsoft Excel wordt het bestand geopend in de desbetreffende programma's. U kunt dan het bestand opslaan en eventueel nog bewerken. 

Tip!
Het is mogelijk om de output naar PDF per pagina te scheiden. Elk bedrijf wordt dan op een aparte pagina getoond. In de pop-up om het document naar PDF te exporteren, krijgt u de optie om 'Gescheiden pagina's' aan te vinken. 

Frequent Verzuimmeldingen Rapport Aantal
0 personen vinden dit handig. - Ik ook!

Reacties