Huidige status: OK Er zijn op dit moment geen bekende storingen.

Visma Verzuim Manager

Deze FAQ (Frequently Asked Questions of veelgestelde vragen) bevat een selectie van de veelgestelde vragen over Visma Verzuim Manager. Wanneer je vragen hebt over de app, het gebruik er van of het registratieproces kan je in deze FAQ kijken of je het antwoord kan vinden.
Staat jouw vraag er niet bij dan kan je contact opnemen met de applicatiebeheerder van jouw organisatie of arbodienstverlener. 
 

Klik op een van de veelgestelde vragen om het antwoord te tonen.
 

Requirements app

 
  • Kan ik de app op ieder apparaat installeren?

    De app werkt met iedere iPhone met iOS versie 11 of hoger, en met iedere Android smartphone met Android 9 of hoger.
  • Heb ik een internetverbinding op mijn telefoon nodig om Visma Verzuim Manager te gebruiken?

    Ja, het is nodig om een werkende internetverbinding te hebben om de gegevens te kunnen ophalen.


Downloaden en registratie

 
  • Hoe kom ik aan Visma Verzuim Manager?

    Visma Verzuim Manager is te downloaden in de stores van zowel Android als Apple door te zoeken op Visma Verzuim Manager of VerzuimSignaal.
  • Is Visma Verzuim Manager gratis?

    Ja, het downloaden en het gebruik van de app is voor jou als gebruiker gratis, maar de organisatie moet wel de app afnemen en jou als gebruiker registreren.
  • Hoe download ik de app?

    De app is te downloaden via de stores van zowel Google als Apple door te zoeken op Visma Verzuim Manager of VerzuimSignaal. Maar om de app te kunnen gebruiken moet de organisatie deze wel afnemen en jou voorzien van inloggegevens.
  • Kan ik zomaar inloggen?

    Om de app te kunnen gebruiken zal jouw organisatie de app moeten afnemen en jou als gebruiker moeten registreren voor de app.
  • Kan ik de app downloaden/installeren op een windows phone?

    De app is in eerste instantie ontwikkeld voor gebruik op een smartphone met daarop iOS of Android geïnstalleerd. Voor een Windows Phone wordt de app niet ontwikkeld.
  • Is deze app voor iedere gebruiker van VerzuimSignaal?

    In principe kan iedere gebruiker die daarvoor geautoriseerd is door de applicatiebeheerder de app gebruiken, maar de app is specifiek ontwikkeld voor de doelgroep leidinggevende(n).
  • Hoe weet ik of mijn werkgever/arbodienst deze app aanbiedt voor mij?

    Dit kan je het beste navragen bij de applicatiebeheerder van jouw eigen organisatie.

 


Gebruik van app

 
  • Werkt de app op mijn smartphone?

    De app werkt met iedere Iphone met iOS versie 11 of hoger, en met iedere Android smartphone met Android 9 of hoger
  • Wat kan ik allemaal in de app?

    Je kan met de app diverse zaken zoals werknemergegevens inzien, verzuimgegevens inzien, documenten en notities raadplegen. Het kunnen doen van ziek- en hersteldmeldingen kan alleen wanneer de applicatiebeheerder dit heeft ingesteld staan.
  • Is Visma Verzuim Manager veilig te gebruiken?

    Ja, de app voldoet aan de AVG-richtlijnen zoals die gelden.
  • Voldoet de app wel aan de AVG?

    Ja, de app voldoet aan de AVG-richtlijnen zoals die gelden.
  • Kan ik de app op mijn ipad / tablet gebruiken?

    De app is in eerste instantie geoptimaliseerd voor het gebruik op een smartphone.
  • Worden er pushnotificaties vanuit Visma Verzuim Manager naar je telefoon gestuurd?

    Deze functionaliteit is nu nog niet aanwezig maar zal in de toekomstige ontwikkeling van de app worden meegenomen.
  • Wat kost de app?

    Het downloaden en het gebruik van de app is voor jou als gebruiker gratis, maar je organisatie moet wel de app afnemen en jou als gebruiker registreren
  • Welke werknemergegevens zie ik in Visma Verzuim Manager?

    Voor een compleet overzicht van alle gebruikte gegevens kijk hier.
  • Wordt de app automatisch afgesloten zodra ik de app niet meer gebruik?

    Na 1 minuut inactiviteit wordt de Visma Verzuim Manager app automatisch uitgelogd.
  • Werkt de app met gezichtsherkenning of moet ik een code invoeren?

    In het registratieproces kan je je vingerafdruk instellen als biometrische inlogmethode naast een pincode.
  • Kan ik de app via mijn internet browser op laptop/desktop gebruiken?

    Nee, de app is echt ontwikkeld voor gebruik op een smartphone.
  • Moet ik de app regelmatig updaten in de google playstore/apple appstore?

    Ja het is wel aan te bevelen om de app regelmatig te updaten indien er updates beschikbaar zijn. Nieuwe updates bevatten vaak nieuwe functionaliteiten als ook bug-oplossingen. Deze worden veelal automatisch geïnstalleerd.
  • Kan ik als applicatiebeheerder voor de manager bepalen welke functionaliteiten inzichtelijk worden gemaakt?

    Nee, met de huidige functionaliteit is dat nog niet mogelijk met uitzondering van ziek- en hersteldmelden, dat kan wel naar eigen inzicht worden geactiveerd.
  • Kan ik de app als Casemanager ook gebruiken?

    In principe kan iedere gebruiker die daarvoor geautoriseerd is door de applicatiebeheerder de app gebruiken, maar de app is specifiek ontwikkeld voor de doelgroep leidinggevende(n).
  • Kan ik ook deelherstel registreren in de app?

    Momenteel is in Visma Verzuim Manager niet voorzien in het kunnen registreren van deelherstel meldingen. Uiteraard is het wel mogelijk reguliere ziek- en hersteldmeldingen in te voeren. Met deelherstel wordt bedoeld: bij een arbeidsongeschiktheid het gedeeltelijk (en stapsgewijs) hervatten van de werkzaamheden. Veelal is deelherstel van toepassing wanneer iemand langduriger ziek is en middels deelherstel stap voor stap re integreert naar het werk. Hiervoor wordt normaliter ook duidelijke afspraken gemaakt met de zieke werknemer die goed in het verzuimdossier vastgelegd moeten worden, denk aan bijvoorbeeld het Plan van Aanpak en de periodieke evaluatie daarvan. Het uitschrijven van de gemaakte reïntegratie afspraken in een gespreksverslag en het eventueel bijwerken van het Plan van Aanpak gebeurd hoofdzakelijk via het online portaal dat vanaf de PC geopend wordt.
  • Kan ik in de app ook UWV formulieren vullen?

    Nee dit is nu nog niet mogelijk.
  • Kan ik documenten printen vanuit de app?

    Nee dit is nu nog niet mogelijk.
  • Kan ik de app op meerdere apparaten gebruiken?

    Ja, Visma Verzuim Manager is op meerdere mobiele telefoons te gebruiken met hetzelfde VerzuimSignaal-account. Wel dien je je op elke telefoon eerst te registreren om de app te kunnen gebruiken.
  • Wat gebeurt er als ik de app installeer maar mijn werkgever of mijn arbodienst heeft de app niet gekocht?

    Zonder geldige QR-code vanuit Mijn account (via de registratielink) kan de app niet geregistreerd worden en kan de gebruiker dus ook niet inloggen.
  • Krijg ik als gebruiker een bericht als ik de app installeer terwijl mijn werkgever of arbodienst hem niet heeft gekocht?

    Zonder geldige QR-code vanuit Mijn account (via de registratielink) kan de app niet geregistreerd worden en kan de gebruiker dus ook niet inloggen.
  • Hoe snel zijn werknemers zichtbaar in de app voor de gebruiker?

    Werknemers die nieuw in VerzuimSignaal worden opgevoerd zijn de dag er na pas zichtbaar in de app. Als de werknemer al opgevoerd is in VerzuimSignaal worden eventuele wijzigingen direct zichtbaar in de app.


 

Problemen en Ondersteuning  

 
  • Wat moet ik doen als ik de app niet kan downloaden?

    Kijk in eerste instantie of je smartphone wel over het juiste besturingssysteem beschikt (resp. iOS 11 of Android 9 of hoger). Herstart indien nodig je smartphone en probeer het daarna een keer opnieuw.
  • Wat moet ik doen als de app crashed op mijn smartphone?

    Probeer je smartphone een keer te herstarten en kijk of je toestel is voorzien van de meest recente versie van het besturingssysteem. Controleer ook via de appstore of er wellicht een update beschikbaar is van de app zelf. Kijk eventueel op status.verzuimsignaal.nl of er een storing is.
  • Ik kan niet inloggen, wat moet ik nu doen?

    Dit kan diverse oorzaken hebben. Probeer altijd eerst je telefoon een keer te herstarten en kijk vervolgens of het inloggen lukt. Wanneer je je pincode vergeten bent kan je je opnieuw registreren voor de Visma Verzuim Manager. Hiervoor kan je terecht bij de applicatiebeheerder van jouw organisatie.
  • De app ziet er vreemd uit op mijn smartphone, wat kan ik daaraan doen?

    Kijk in eerste instantie of je smartphone wel over het juiste besturingssysteem beschikt (resp. iOS 11 of Android 9 of hoger). Herstart indien nodig je smartphone en probeer het daarna een keer opnieuw.
  • Wat moet ik doen als ik mijn toestel ben kwijtgeraakt?

    Indien je je toestel bent kwijtgeraakt of je hebt een nieuw toestel, dan dien je je opnieuw te registreren om de app te kunnen gebruiken. Hiervoor is het noodzakelijk dat de applicatiebeheerder je opnieuw uitnodigt als gebruiker.
  • Bij wie meld ik problemen met de app die ik zelf niet kan oplossen?

    Indien je het antwoord in deze FAQ niet gevonden hebt kan je in eerste instantie contact opnemen met de applicatiebeheerder van jouw organisatie of met die van de arbodienstverlener die de app ter beschikking heeft gesteld.
  • De app op mijn android toestel zegt dat de vingerafdrukscanner niet beschikbaar is, maar mijn toestel heeft wel een vingerafdrukscanner

    Deze situatie kan voorkomen als je een zakelijk profiel ingesteld hebt op je Android toestel. In dit geval moet je het zakelijk profiel ook voorzien van een vingerafdruk voorzien.


 

VIsma Verzuim Manager app VerzuimSignaal Manager Iphone Apple iOS Android Smartphone Mobiel device device google play store apple store store downloaden download module Visma App android telefoon mobiel veelgestelde vragen frequently asked question f.a.q.
1 persoon vindt dit handig. - Ik ook!