Huidige status: OK Er zijn op dit moment geen bekende storingen.

Veelgestelde vragen SMS Bundels

Deze FAQ (Frequently Asked Questions of veelgestelde vragen) bevat een selectie van de veelgestelde vragen over de SMS-bundels. Wellicht is je vraag al eens beantwoord. Ben je applicatiebeheerder en heb je vragen die hier niet tussen staan? Laat het ons gerust weten.
 

Klik op een van de veelgestelde vragen om het antwoord te tonen.

 
  • 1. Waarom worden de SMS kosten nu doorbelast??

    Om de invoering van de verplichte tweefactorauthenticatie op 1 mei 2018 zo soepel mogelijk te laten verlopen, heeft VerzuimSignaal er in eerste instantie voor gekozen om de kosten voor het gebruik van sms als tweede factor voor haar rekening te nemen. Vanaf 1 februari 2019 gaan de kosten die aan VerzuimSignaal in rekening worden gebracht doorbelast worden aan onze klanten
  • 2. Heb ik gratis alternatieven??

    Ja er zijn 2 alternatieven. Enerzijds hebben we de Authenticator app die gratis te downloaden is in de Playstore en App Store. Deze is geheel kostenloos in aanschaf en gebruik. Anderzijds hebben bieden we de USB token aan. Hiermee zijn eenmalige aanschafkosten gemoeid, namelijk de aanschaf van de USB token. Daarna is de USB token volledig gratis in gebruik.
  • 3. Ik heb nu ingesteld staan dat iedereen een SMS krijgt, hoe pas ik dit aan??

    Wij verwijzen je hiervoor graag naar de snelgids.
  • 4. Hoe werkt de SMS-bundels precies??

    Met de SMS-bundels betaal je een vaste prijs per maand voor een vooraf bepaald aantal SMS-jes. Wanneer je onverhoopt in een maand meer gebruikt dan de bundel worden de meer gebruikte SMS-jes gefactureerd voor de prijs per sms die bij de bundel hoort. Ons advies is om wanneer je een bundel kiest altijd de bundel te nemen die het dichtst ligt bij het daadwerkelijk verbruik.
  • 5. Hoe kan ik inzichtelijk maken hoeveel SMS-jes ik per maand gebruik??

    Je kan in VerzuimSignaal inzichtelijk maken hoeveel SMS-jes er verzonden zijn in de laatste periode. Onder de Rapportages/Aantallen kies je voor Facturatie en selecteer je de datum vanaf waar je het overzicht wilt hebben van de laatste 30 dagen. Nu krijg je een overzicht, uitgesplitst naar Bedrijf met het aantal verzonden SMS-jes.
  • 6. Ik wil deze SMS-kosten doorfactureren aan mijn eindklanten, hoe kan ik inzichtelijk maken welke klant hoeveel SMS-jes gebruikt??

    Ja, het overzicht is uitgesplitst naar Bedrijf met het aantal verzonden SMS-jes.
  • 7. Hoe kan ik deze SMS-kosten het beste doorfactureren aan mijn eindklanten??

    Dit kan eigenlijk op 2 manieren: 1-op-1 doorbelasten van het aantal SMS-jes tegen het geldende tarief. Of verdisconteren in het maandelijkse bedrag dat de eindklant voor de dienstverlening betaald. Dit is een keuze die je zelf dient te maken.
  • 8. Hoe weet ik welke SMS Bundel het beste bij mijn organisatie past??

    Ons advies is om wanneer je een bundel kiest altijd de bundel te nemen die het dichtst ligt bij het daadwerkelijk verbruik. Op die manier ben je altijd het voordeligst uit.
  • 9. Ik wil een SMS bundel afnemen, hoe ga ik dat doen??

    Het eerste jaar is het niet mogelijk de SMS bundel aan te passen, na 1 jaar kan de bundel aangepast worden indien nodig.
  • 10. Kan ik het tegoed dat ik over houd in een maand meenemen naar de volgende maand??

    Nee dat is niet mogelijk.
  • 11. Ik heb ongeveer 6500 inlogs/sms-jes per maand nodig, moet ik nu 2 bundels van 2500 nemen, 1 van 1000 en 1 van 500??

    Nee dat is niet nodig, je neemt de bundel die het beste past, alles wat buiten de bundel valt wordt voor hetzelfde sms tarief gefactureerd. Je neemt dus altijd 1 bundel, de bundel die het dichtst ligt bij het daadwerkelijke verbruik.
SMS Bundels bundels
3 personen vinden dit handig. - Ik ook!