Huidige status: OK Er zijn op dit moment geen bekende storingen.

Werkgever toevoegen

 

In dit artikel wordt omschreven hoe u een nieuw bedrijf toevoegt in uw VerzuimSignaal applicatie.



1. Om een werkgever toe te voegen klikt u in de menubalk onder het tabblad Werkgevers op de snelkoppeling Werkgever toevoegen 
Het formulier wordt ingeladen.
2. Vul de gevraagde informatie in. De geel gemarkeerde velden zijn verplicht.

Bedrijfsnaam
Bezoekadres
Postcode bezoekadres
Plaatsbezoekadres
Telefoon
Arbodienst
Contractnummer

Startdatum: De datum waarop de werkgever actief wordt in de applicatie.
Einddatum: De datum waarop de werkgever verplaatst wordt naar inactieve contracten
Contractsoort: Kies een contract waar de werkgever onder valt. Contractsoorten worden aangemaakt onder Applicatie instellingen. Meer informatie hierover vindt u in het artikel Contractsoorten
 
TIP: Als de einddatum van een contract verlopen is en de werkgever wordt naar de inactieve contracten verplaatst, dan kunnen Werkgever gebruikers die zijn aangemaakt onder de werkgever niet meer inloggen in de applicatie.

3. Bij het onderdeel verzuimprotocollen kunt u aangeven welke protocollen u voor deze werkgever wilt volgen. Indien u gebruik maakt van Voorkeursprotocollen worden deze protocollen standaard ingevuld bij het aanmaken van een werkgever.



De overige velden van een werkgever formulier zijn niet verplicht, maar hoe meer informatie u hier in kunt vullen, hoe minder informatue u achteraf nog aan hoef te vullen. Veel velden ingevulde werkgever informatie wordt bijvoorbeeld gebruikt bij het automatisch invullen van UWV documenten.

4. Bij het onderdeel Dienstverlening kan aangegeven worden wie het eerste aanspreekpunt is voor de werkgever binnen een arbodienst. Hier kan aangegevens worden wie de eerste verzuimmanager is, wie in een verlengde arm constructie werkzaam is, wie de verantwoordelijke bedrijfsarts is en wie de accountmanager. Indien u de applicatie betreft via een arbodienst, zullen deze gegeven door de arbodienst worden gevuld (niet verplicht). Deze gegevens worden over het algemeen gebruikt om een caseload verdeling te kunnen maken (zie artikel Caseload per casemanager) of om in de overzichten Openstaande taken en Openstaande dossiers te kunnen filteren op de dossiers of taken van een bepaalde verzuimmanager.

5. Onder Branche kunt u aangeven onder welke branche u geregistreerd staat. Door een afdeling en groep te kiezen wordt de SBI-code automatisch gevuld. Uw branchegegevens zijn bekend bij de Kamer van Koophandel.

6. Klik op de diskette  om de werkgever op te slaan. U wordt nu teruggestuurd naar het werkgever formulier.

7. Na het opslaan kunt u nog extra communicatiemiddelen, contactpersonen en contracten toevoegen. Tevens is het hier mogelijk om een afwijkend factuur adres op te geven.

Tevens is het nu mogelijk om bij het onderdeel Ziekteverzuimverzekering of Overige verzekeringen een nieuwe polis toe te voegen.
 
TIP:Een polis is noodzakelijk voor het gebruik van specifieke rapporten zoals Schadelast en Naverrekening.



8. Ook is het mogelijk om bij het onderdeel Meldingen ontvangers van geautomatiseerde e-mails in te stellen. Deze meldingontvangers krijgen bij verzuimmeldingen automatisch gegenereerde e-mails. Meer informatie hierover vindt u in het artikel Meldingontvangers
 
werkgever toevoegen bedrijf klant bedrijfsonderdeel
0 personen vinden dit handig. - Ik ook!

Reacties