Belangrijke informatie herstelcode

De herstelcode is een zeer belangrijk onderdeel binnen de tweefactorauthenticatie. Dit is namelijk een unieke code die éénmalig wordt verstrekt tijdens het doorlopen van de registratiewizard van uw account. Daarom is het belangrijk deze code goed en veilig te bewaren. De herstelcode kan worden gebruikt in het geval u geen toegang meer heeft tot uw tweefactorauthenticatie-methode. In dit artikel worden diverse vragen over de herstelcode beantwoord.

1. Waar kan ik mijn herstelcode vinden?
Zodra u voor het eerst de registratiewizard doorloopt, wordt uw persoonlijke en unieke herstelcode afgegeven in de laatste stap. Dit geldt voor alle tweefactorauthenticatie-methodes. 



Vervolgens vinkt u onderaan de pagina, ter bevestiging dat u de code goed en veilig heeft opgeslagen, de optie 'Mijn herstelcode is veilig opgeborgen' aan en kiest u voor de button 'Volgende'.

Vanuit dit scherm kun u de herstelcode ook printen of kopieren zodat u deze vervolgens kunt plakken in een tekstbestand.


2. Waar dien ik de herstelcode voor te gebruiken?
Wanneer de tweefactorauthenticatie niet meer beschikbaar is, kunt u via de herstelcode de tweefactorauthenticatie opnieuw instellen. In welke voorbeeldsituaties is de tweefactorauthenticatie niet meer beschikbaar?
- Als u de Authenticator App van uw telefoon heeft verwijderd.
- Als u de code uit de Authenticator App heeft verwijderd.
- Als u een nieuwe telefoon en/of telefoonnummer gebruikt.
- Als u uw USB beveiligingssleutel bent verloren.

3. Ik ben mijn herstelcode kwijt. Wat moet ik doen?
Als u uw herstelcode niet meer hebt, maar u kunt nog wel inloggen in VerzuimSignaal met uw tweefactorauthenticatie dan kunt u een nieuwe herstelcode opvragen.
Hiervoor dient u de volgende stappen te volgen:

3.1. In VerzuimSignaal gaat u naar het accountmenu rechts bovenin en klikt u op Mijn Account.



3.2. Scroll in het volgende scherm naar beneden en klik bij het onderdeel Tweefactorauthenticatie instellingen op Wijzigen.



3.3. Klik in de pop-up op Uw ingestelde tweefactorauthenticatie wijzigen.




U komt nu terecht in het Mijn Account portaal

3.4. Klik in de menubalk op Tweefactorauthenticatie en in het kopje Herstelcode op BEHEREN.




3.5. In het daaropvolgende scherm klikt u op NIEUWE HERSTELCODE.



U krijgt een nieuwe herstelcode gepresenteerd. Bewaar deze goed!





4. Ik ben mijn herstelcode kwijt en kan niet meer inloggen. Wat moet ik doen?
In dat geval kunt u contact opnemen met de beheerder van uw VerzuimSignaal omgeving. Een beheerder dient vervolgens een nieuw account voor u aan te maken.
 
herstel code herstelcode verloren opnieuw opvragen twee factor authenticatie multi meer tweefactorauthenticatie multifactorauthenticatie meerfactorauthenticatie tweede
0 personen vinden dit handig. - Ik ook!

Reacties