Werkgever gebruikers

 

Werkgevergebruikers werken bij uw klanten, of bij uw afdelingen of bedrijven in een holdingstructuur. Vaak zal het applicatiebeheer gedaan worden door eigen gebruikers en taken als ziekmelden door werkgevergebruikers.

Om een nieuwe Eigen gebruiker toe te voegen gaat u rechts bovenin de applicatie met uw muis naar uw account naam. Er ontvouwt zich een menu en in dat menu klikt u vervolgens op Applicatie instellingen. 

1. Klik binnen het onderdeel Gebruikers & beveiliging op Werkgever gebruikers. Een lijst met uw klanten of bedrijfsonderdelen wordt getoond.
 

TIP: Klik rechts bovenin het overzicht op Werkgevers met gebruikers tonen  om in de lijst de klanten waaraan geen gebruikers zijn toegevoegd uit te sluiten.

 

TIP: Klik rechts bovenin op het Print-icoontje  om het overzicht van de klanten te exporteren


2. Klik op de klant waar u een gebruiker aan wilt toevoegen. Een lijst met Werkgever gebruikers onder de klant wordt getoond.
3. Klik op Toevoegen  om een nieuwe werkgever gebruiker aan te maken.
4. Vul de gevraagde gegevens in. Verplichte velden zijn geel gemarkeerd.

TIP: De startdatum geeft aan vanaf wanneer een gebruikersaccount actief is. Ligt de startdatum in de toekomst? Dan kan de gebruiker nog niet inloggen.
Ligt de einddatum van een gebruiker in het verleden? Dan is de account van de gebruiker verlopen en kan er niet meer ingelogd worden. 


5. Klik op Opslaan 

Na het opslaan kunt u de werkgever gebruiker autoriseren. Autorisatie geeft aan welke bedrijven, afdelingen en werknemers de gebruiker mag zien in de applicatie.

Standaard wordt bij een werkgever gebruiker alleen het bedrijf getoond waaronder de gebruiker is aangemaakt. U kunt de gebruiker autoriseren voor het gehele bedrijf, voor specifieke afdelingen of tot op persoonsniveau. 

TIP: Om de gebruiker ook voor andere bedrijven binnen een holding te autoriseren dient u deze gebruiker op holdinigniveau aan te maken. Of een bestaande gebruiker verplaatsen naar een ander niveau. Meer informatie over het verplaatsen van gebruikers vindt u in het artikel Gebruikers verplaatsen

Door de vinkjes voor de bedrijfsnaam aan te vinken worden de onderliggende afdelingen getoond in de volgende kolom.

Door het vinkje voor de afdeling aan te vinken wordt de gebruiker geautoriseerd voor de afdeliing. Door de vinkjes boven de kolommen aan/uit te vinken wordt de gebruiker geautoriseerd voor alle onderliggende medewerkers.

Het pijltje in het bolletje (hierboven roodomrant) betekent automatisch en volledig autoriseren voor alle onderliggende afdelingen en werknemers.
Deze methode van automatisch autoriseren kunt u op elk niveau toepassen.

 

TIP: In de lijst medewerkers komen ook inactieve medewerkers voor (medewerkers uit dienst), deze zijn te herkennen aan het stop icoontje  voor de naam. 


U kunt ervoor kiezen de organisatiestructuur plat of in een boom aan deze gebruiker te tonen. Plat tonen is handig wanneer een gebruiker autorisaties heeft binnen één bedrijf. In een boomstructuur tonen is handig wanneer een gebruiker autorisaties heeft op afdelingsniveau bij verschillende bedrijven binnen een holdingstructuur.

Autorisaties worden automatisch opgeslagen, u hoeft dus niet nogmaals op het diskette-icoon te klikken. 

Gerelateerde artikelen:
Eigen gebruikers
Medische gebruikers
Gebruikers verplaatsen
Klant Klantgebruiker Klantgebruikers gebruiker gebruikers werkgevergebruikers werkgever gebruikers werkgever gebruiker werkgever gebruikersbeheer nieuwe gebruiker account
2 personen vinden dit handig. - Ik ook!

Reacties